czwartek, 8 stycznia 2009

Pozycjonowanie a prowadzenie e-biznesu

Co to jest pozycjonowanie?



Najprościej rzecz ujmując jest to szereg czynności (działań), których celem jest uzyskanie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarkach, a dokładniej w rankingu stron danej wyszukiwarki.
Im wyżej w rankingu znajduje się Twój serwis www lub sklep internetowy, tym więcej możesz zarobić.

Na czym polega pozycjonowanie?



Pozycjonowaniem jest umieszczanie linków swoich serwisów lub sklepów w katalogach stron, umieszczanie linków w stopce maili wysyłanych do znajomych lub stopce swoich wypowiedzi na forum itp.

Jaka jest najskuteczniejsza metoda pozycjonowania?



Nie ma "złotego środka", każdy z tych zabiegów przyczynia się do podniesienia pozycji w wyszukiwarce (tzw. page rank), ale są to długotrwałe działania. Jest jednak jeden sposób wychwalany przez pozycjonerów, dzięki któremu prawdopodobnie szybciej można osiągnąć dobry wynik. Tym sposobem jest pisanie artykułów do przedruku i umieszczanie ich w serwisach specjalnie do tego stworzonych.

Dlaczego artykuły mają większą moc od umieszczania stron
w katalogach?



Ponieważ w artykule można podlinkować przynajmniej kilka słów swoimi linkami partnerskimi lub linkami prowadzącymi do swoich stron. Takie artykuły mogą być pobierane przez innych użytkowników serwisu (tego, w którym umieściłeś artykuł). Taka osoba umieszcza Twój artykuł w swoim serwisie wraz z Twoimi linkami (takie są zasady serwisów z artykułami do przedruku). Także dzięki artykułom masz darmową reklamę swoich stron!

Która wyszukiwarka jest najważniejsza w pozycjonowaniu?



W tej kwestii jak na razie nic się nie zmieniło. Najwięcej osób korzysta z wyszukiwarki Google, ona jest priorytetem.



Brak komentarzy: